Pengumuman/Seruan {MatKOMANdo HoMe}
----------------------------------------------------
Alternatif untuk melawat laman web Malaysiatoday di SINIatau gi ke IP Address nya http://202.75.62.114/2008/
----------------------------------------------------
Mariii....!!!!! Hargai Pengorbanan Raja Petra...!!!!!!!!!
----------------------------------------------------
Mariii Kita Bocorkan Tembok ISA dengan 16 Septemberr..!!!!
----------------------------------------------------
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yg Suci sertaSalam Merdekakan Malaysia. - Mat KOMANdo
----------------------------------------------------

Saturday, September 13, 2008

Perhimpunan Aman diBukit Aman

Tarikh:13 september 2008
Masa: 8.30 malam
Tempat: Pintu Depan, Ibupejabat Polis Bukit Aman.

Apa yang dilakukan oleh Umno/BN hari ini adalah satu percubaan untuk mencetuskan keresahan rakyat melalui provokasi perkauman.

Jelas apa yang dilakukan, penahanan tiga rakyat Malaysia ini adalah satu provokasi, untuk menaikkan kemarahan rakyat. Mengapa ditahan mereka yang membawa berita, tetapi orang yang melakukan dibiarkan begitu saja?

Mereka mengharapkan sentimen perkauman yang dicetus ini akan disambut dengan keganasan dan demonstrasi, bagi memudahkan mereka mengisytiharkan darurat, dan membolehkan mereka terus berkuasa, dan melakukan kezaliman dan penyelewengan seterusnya.

Tetapi apa yang tidak diketahui oleh mereka ialah, rakyat Malaysia bukanlah sebodoh disangka. Kita tidak lagi akan terperangkap dengan permainan kotor mereka. Kita tidak akan terperangkap dengan isu-isu perkauman yang dimainkan oleh mereka.

Apa yang kita mahukan ialah sebuah Malaysia yang aman, harmoni, bebas dari rasuah, penyelewengan, dan kezaliman. Apa yang kita mahukan ialah sebuah Malaysia yang bersatu tanpa mengira bangsa dan ugama.

Masanya sudah tiba untuk kita bercakap dengan satu nada yang sama. Nada yang menegakkan kebenaran, hak asasi dan saling menghormati diantara satu sama lain.

Kita akan terus mempertahankan mereka yang bercakap tentang kebenaran dan kita akan terus menentang mereka yang menggunakan cara-cara yang tidak demokratik

“Apabila kata-kata tidak lagi mencukupi, kita akan bertindak. tetapi kita hanya akan bertindak secara aman, tanpa membakar tayar hatta membunuh seekor lalat sekalipun. Kita akan lakukan apa yang telah dilakukan oleh Ghandi, Martin luther King dan Mandela. Kita akan berdiri bersama-sama dan bangun untuk mempertahankan prinsip-prinsip kita, patriotisma kita dan kesefahaman kita.Nathaniel Tan.

We must come together in these difficult moments, one in spirit and purpose.

Each must do what each can do.

Nothing you can give is too small, too insignificant if you bring it with full love for your country and her people.

Your people.

My people.

Haris Ibrahim.

Dipetik Dari PerakExpress.com

No comments:

Recent Posts


Vindicated - Dashboard Confessional