Pengumuman/Seruan {MatKOMANdo HoMe}
----------------------------------------------------
Alternatif untuk melawat laman web Malaysiatoday di SINIatau gi ke IP Address nya http://202.75.62.114/2008/
----------------------------------------------------
Mariii....!!!!! Hargai Pengorbanan Raja Petra...!!!!!!!!!
----------------------------------------------------
Mariii Kita Bocorkan Tembok ISA dengan 16 Septemberr..!!!!
----------------------------------------------------
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yg Suci sertaSalam Merdekakan Malaysia. - Mat KOMANdo
----------------------------------------------------

Thursday, July 3, 2008

Pendapat aku tentang budak ni - Faisal Mustaffa



Tu diaaaa............

Petik dri blog Faisal mustaffa.blogspot

Ramai yang menghubungi aku bertanyakan pendapat peribadi aku mengenai ‘huru-hara’ yang melanda politik Negara beberapa hari ini. Aku merujuk kepada laporan polis yang dibuat oleh bekas pembantu Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan diliwat oleh majikannya.

Terus-terang aku ingin menyatakan bahawa aku tidak mengenalinya. Tetapi, dengan mengikuti secara teliti mengenai perkembangan kes ini aku boleh membuat beberapa kesimpulan:

1. Timbalan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Razak memberitahu sidang akhbar semalam (30 Jun) bahawa dia tidak terlibat dalam kes ini. Gambar (atas) yang didedahkan diambil tiga bulan lalu dengan pegawainya di Kementeriannya ketika Saiful datang untuk memohon biasiswa.

Kenyataan ini bercanggah dengan laporan yang dikeluarkan oleh Agendadaily yang melaporkan bahawa gambar tersebut diambil pada Januari 2008.

2. Najib berkata gambar pegawainya, Khairil Anas Yusof yang diambil dengan Saiful Bukhari di pejabatnya pada 12 Feb lepas adalah selepas Saiful Bukhari datang ke pejabatnya bersama seorang rakan untuk berjumpa dengan pegawainya bagi mendapatkan sokongan untuk mendapatkan biasiswa dari kerajaan melanjutkan pelajaran.

Keadaan ini sungguh pelik apabila seseorang yang ditendang keluar dari university kerana markah purata (GPA) Sem 1 06/07 GPA 1.0, Sem 2 GPA 0. Dan CGPA keseluruhan pada awal 2008 ialah 1.69 boleh menghantar permohonan untuk mendapatkan biasiswa kerajaan.

Di Parlimen, meraung-raung Ahli Parlimen membahaskan ada pelajar-pelajar yang mendapat SPM 10A masih susah untuk mendapat biasiswa kerana persaingan yang begitu sengit dari kalangan pelajar-pelajar.

Alasan kedua, adakah begitu senang prosedur seseorang pemohon untuk memohon sokongan daripada seseorang pegawai? Mengikut pengalaman yang aku terima daripada orang kebanyakan, terdapat banyak prosedur; tunggu giliran lah, dipass kan talian telefon kepada beberapa pegawai lah sehingga kita benar-benar dapat memohon sokongan.

Lain yang berlaku, layanan pegawai di Pejabat Timbala Perdana Menteri sungguh lah mesra sehingga dapat bergambar kenang-kenangan ketika memohon surat sokongan untuk biasiswa!

3. Kes ini diambil tindakan oleh pihak polis dengan cepat. Sungguh menghairankan kerana banyak laporan polis lain yang dibuat tidak pernah diambil sesegera ini. Alasannya, terpaksa melihat kes-kes yang lain yang masih belum siasat.

Aku juga membuat banyak laporan polis berhubung dengan salahlaku polis, Perdana Menteri, Menteri, Peguam Negara dan sebagainya tetapi tidak pun aku terima siasatan secepat ini? Apalah mustahaknya kes bekas Timbalan Perdana Menteri berbanding dengan kes salahlaku Perdana Menteri yang memerintah?

4. Anwar Ibrahim liwat? Mengapalah Anwar yang pernah didakwa sebelum ini (1998) mahu lakukan perkara itu sehingga beliau dipenjarakan bertahun-tahun? Lagipun, bukankah Anwar masih lagi mengalami sakit pinggang belakang? Sewaktu aku menjadi setiausaha peribadi untuk Setiausaha Agung keADILan suatu waktu dahulu, sungguhpun Anwar sudah pun bebas daripada penjara, beliau masih lagi mengalami kesukaran untuk memanjat dan menuruni tangga pejabat di Brickfields sehingga Setiausaha Pegelola pada waktu itu, Datuk Salehuddin Hashim meminta aku memimpin Anwar sehingga ke bawah?

5. Kalau pun benar tuduhan Saiful Bukhari ini, tidakkah dia berani untuk menolak ‘pelawaan’ majikannya untuk diliwat?

6. Wah! Hari ini (30 Jun) van forensik mula datang dengan lima kereta peronda dan seramai 15 anggota penyiasat pergi ke Unit 1151 Kondominium Desa Damansara, Kuala Lumpur untuk (kononya) menjalankan siasatan.

Aku masih lagi ingat bilamana tilam diusung ke mahkamah dan akhirnya tidak dijadikan bahan bukti.

7. Kenapa Peguam Negara dan Ketua Polis Negara tidak mengambil tindakan terhadap Chua Soi Lek yang terlibat dengan skandal seks luar nikah?

8. Kenapa Peguam Negara da Ketua Polis Negara tidak mengambil tindakan terhadap Datuk Azalina seperti yang terkandung dalam pengakuan seorang wanita yang dilaporkan dalam berita Malaysia-Today?

Akhir sekali, aku hendak lihat sesetengah gelintir yang mengaku bertahun-tahun aktivis reformasi untuk betul-betul menyokong Anwar dan keADILan pada waktu ini.hanya apabila Pakatan Rakyat menang besar. Muka-muka mereka tiba-tiba timbul dan boleh pula mengaku berjuang….


Faisal Mustaffa.blogspot

2 comments:

Emas Perak said...

Lebih baik tolak Pakatan Rakyat

Insafi diri di

http://perakbangkit.blogspot.com/

Mat Komando said...

Perak bangkit,

cehh....
hang nak tolak.....hang tolak la sndri...
jgn ajak aku.. aku kompom tak nak punyo.....
pasai aku tak mau dan tak selergho langsung tngok pemimpin skang yg ado....
baik PM nyo...Baik TPM nyo..... kiro bukan yg aku nak...

haha..

Recent Posts


Vindicated - Dashboard Confessional