Pengumuman/Seruan {MatKOMANdo HoMe}
----------------------------------------------------
Alternatif untuk melawat laman web Malaysiatoday di SINIatau gi ke IP Address nya http://202.75.62.114/2008/
----------------------------------------------------
Mariii....!!!!! Hargai Pengorbanan Raja Petra...!!!!!!!!!
----------------------------------------------------
Mariii Kita Bocorkan Tembok ISA dengan 16 Septemberr..!!!!
----------------------------------------------------
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yg Suci sertaSalam Merdekakan Malaysia. - Mat KOMANdo
----------------------------------------------------

Sunday, August 31, 2008

TKT MAHATHIR MULA MERAPU

TKT MAHATHIR MULA MERAPU
Oleh Marhaintua - 30 Ogos, 2008 -

Kemenangan DSAI di Permatang Pauh mula disebut oleh pemimpin Umno kununnya sudah dalam jangkaan mereka. Akan tetapi apabila kita membaca akhbar lama sepanjang kempen pilihan raya lalu, dengan jelas telah menunjukkan betapa angkuhnya mereka. Sehari sebelum pilihan raya akhbar dengan berani mengatakan yang sokongan pengundi telah kembali ke dakapan BN. Sekadar dua contoh;

Sejurus DSAI dibebaskan dahulu ramai pemimpin Umno yang mengatakan kemunculan DSAI dalam politik tidak akan membawa banyak perubahan. Faktor Anwar dikatakan tidak penting pun dan kariernya dikatakan sudah berakhir. Tun Kepala Taik Mahathir sendiri pernah berkata yang Anwar sudah tumpul dan hilang pengaruhnya. Yang jelas di pandangan mata sekarang, TKT Mahathir dan Umnolah yang telah kehilangan pengaruh sehinggakan tidak ada persidangan antarabangsa yang sudi menjemput TKT berucap kecuali jika dia mengeluarkan derma DAN SUMBANGAN WANG KEPADA PENAJA. Manakala regim UmnoBn telah kehilangan lima negeri Pantai Barat Semenanjung termasuk Wilayah Persekutuan dalam Pilihan Raya Umum yang baru lalu.

Kemenangan Anwar ialah kemenangan pihak kebaikan ke atas kesyaitanan. Laksana kemenangan Hans Solo ke atas Darth Vader dalam Star Wars, kemenangan Hak ke atas yang bathil. Apakah kejahatan bertaraf syaitan itu? Ianya adalah pengamalan Kronisme, Kollusi, Nepotisme dan Korupsi (KKNK) yang amat berleluasa. Bukankah itu yang pernah bertakhta di Thailand dan Indonesia sedikit masa dahulu? Yang paling berbahaya antara kesemua itu ialah korupsi. seperti mana Dinasti Suharto, Dinasti Mahathir dan Dinasti PakLah sudah menyebabkan kehancuran ekonomi Malaysia. Di peringkat negeri pula, kita ada dinasti Wan Mokhtar, Taib Mahmud, Musa Aman, Rahim Tamby Tak Kechik dan banyak lagi.

Fenomena KKNK pernah melanda Filipina pada tahun 1970an di bawah regim Ferdinand Marcos. 40 tahun sudah pun berlalu akan tetapi kesannya masih terasa menggigit, sehinggakan rakyat Filipina terpaksa hidup merempat di seluruh dunia mencari rezeki.

Sejak berundur daripada persada politik sebagai PM, TKT Mahathir mahu berlagak laksana Menteri Mentor Singapura Lee Kuan Yew. Lee berjaya dalam tugasannya berbanding Mahathir kerana beliau meninggalkan sistem pentadbiran yang telus serta bebas daripada rasuah kepada penggantinya. Apabila PakLah mengambil alih jawatan Perdana Menteri, tugas utama yang dibuat ialah mencantas sama sekali pengaruh dinasti TKT dengan pelbagai pembatalan projek dan kontrak. Lalu bermulalah zaman dinasti baru di mana Kamaluddin dan Khairy Jamaludin (aka Khinzir Jantan) menjadi kaya raya hanya dengan modal air liur sahaja. Satu ketika Khairy digelar Penganggur Terkaya dalam Malaysia.

Secara kasar apa yang telah dibalun oleh Dinasti PakLah dalam tempoh lima tahun adalah hampir sama banyak dengan apa yang dibalun oleh Dinasti Mahathir selama 22 tahun. Ini adalah disebabkan oleh korupsi yang dilakukan PakLah melalui syarikat bapa mertuanya dan penyelewengan beliau membalun kontrak ‘oil for food programme’ tajaan PBB untuk Iraq.

Sepatutnya kes korupsi yang satu ini sudah layak mengnyahkan PakLah daripada tampuk kuasa.

TKT Mahathir amat meluat akan PakLah sekarang ini, mungkin ini juga merupakan satu balasan dosa terhadap Bapa Mirzan ini kerana terlalu kuat mendengar hasutan dan fitnah yang ditabur PakLah terhadap DSAI. Orang –orang Umno mungkin tidak tahu cerita besar kenapa DSAI tidak pernah menghadiri mesyuarat perhubungan negeri Umno Penang semasa PakLah menjadi ketuanya. Surat jemputan menghadiri mesyuarat dihantar pada tarikh selepas mesyuarat itu dijalankan. Orang Melayu Penang sudah pun sedar betapa pembangunan di tempat mereka bermula selepas DSAI menggantikan tempat PakLah sebagai Ketua Perhubungan Negeri.

Seorang penganalis yang mengkaji urutan peristiwa kemelut konspirasi liwat I ada berkata di penghujung dinastinya, Mahathir amat galak mengaibkan DSAI walaupun beliau sudah pun dipenjarakan. Besar kemungkinan fikiran TKT disuntik kotoran fitnah orang –orang yang mendampinginya ketika berada di luar negara. Siapakah mereka jika bukan PakLah, Rafidah Aziz dan Endon Mahmood!

Kenapakah TKT begitu yakin yang Anwar tidak mungkin jadi Perdana Menteri? Apakah disebabkan janji balas ganjaran wang yang begitu banyak oleh kepimpinan regim pemerintah? TKT sebenarnya mahu kita berfikir seperti yang diharapnya. Dia ingat setiap orang boleh dibeli dengan duit. Itu adalah tanggapan yang berdasarkan kepada pengamalannya semasa menjadi PM. Suatu ketika dahulu ia berbelanja sakan supaya Azalina menubuhkan Puteri Umno semata-mata mahu menampan pengaruh Rafidah Aziz. Dia tahu yang Azalina seorang lesbian. Sebahagian wang hadiah Mahathir telah dibelanjakan Azalina untuk membeli sebuah kereta Mercedes untuk penyedap ‘karipap’ nya yang merupakan isteri tuan punya Hard Rock Café. Apabila Azalina naik berkuasa dia berjaya mendapatkan konsesi balak di kawasan tadahan hujan di Perak. Lalu cengkaman kuasa politiknya semakin kukuh.

Sehari sebelum pembentangan bajet telah muncul desas-desus yang mengatakan PakLah akan melepaskan jawatannya sejurus selesai membentangkan Bajet 2009. Hebat sungguh berita itu. Ianya sengaja dicerna untuk kendurkan sensasi apa yang akan dilakukan oleh DSAI. Soalnya sekarang ia berundur sebagai apa? Jawatan PM ataupun Presiden UMno? Apakah agaknya alasan beliau? Apakah kemungkinan dia mengubah strategi dengan percepatkan tarikh pengundurannya?

Dalam waktu yang sama akan tersiar beberapa keping gambar Najib bersama Altantuya? Ini tentu akan memaksa Najib meletakkan jawatan sebab dia dah diperangkap Ezam dan Khinzir Jantan untuk bersumpah tidak mengenali langsung Altantuya di Masjid Guar Perahu walaupun telah bercerita kepada Razak Baginda yang dia telah membalun Altantuya dari depan sehingga ke lubang dubur!

Sebenarnya dalam percaturan politik Permatang Pauh, memang pemimpin Umno sudah pun tahu nasib calon mereka. Siapa juga yang bertanding pasti akan kecundang kerana Parlimen itu adalah kampung halaman Anwar Ibrahim. Malahan pemimpin seperti Adnan Yaacob serta Annuar Musa telah mencadangkan supaya Umno tidak bertanding melawan DSAI.

Jika begitu, kenapa mereka galak juga untuk bertanding? Alasannya tidak lain tidak bukan ialah pilihan raya kecil sebegitu adalah peluang untuk para malaun membalun wang belanja pilihan raya. Arif Shah telah dipujuk sebanyak enam kali sebelum bersetuju memalukan dirinya. Dato’ Jalil pula telah meminta haknya sebagai Ketua Bahagian untuk memegang wang peruntukan. Manakala para pemegang tugas seliaan serta kepala kontrak tersenyum girang membilang-bilang habuan. Antara yang kembung koceknya ialah Khairy, Ezam serta kepala Umno yang berkaitan.

Berlainan sungguh dengan perjalanan pilihan raya di pihak Pakatan Rakyat dengan kebanyakan mereka yang terlibat berkorban sendiri wang, tenaga dan masa. Nawaitu menjatuhkan sistem kesyaitanan ini menyatu-padukan rakyat berbilang kaum dan latar belakang. Jangan ditanya berapa dapat, yang pasti akan kehabisan wang. Namun ia satu kepuasan yang sukar digambarkan. Mungkin itu juga yang dirasai nenek moyang kita semasa berjaya menghumban keluar penjajah!

- marhaintua - (suntingan Dr. No) 30.08.2008

No comments:

Recent Posts


Vindicated - Dashboard Confessional