Pengumuman/Seruan {MatKOMANdo HoMe}
----------------------------------------------------
Alternatif untuk melawat laman web Malaysiatoday di SINIatau gi ke IP Address nya http://202.75.62.114/2008/
----------------------------------------------------
Mariii....!!!!! Hargai Pengorbanan Raja Petra...!!!!!!!!!
----------------------------------------------------
Mariii Kita Bocorkan Tembok ISA dengan 16 Septemberr..!!!!
----------------------------------------------------
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan yg Suci sertaSalam Merdekakan Malaysia. - Mat KOMANdo
----------------------------------------------------

Tuesday, August 19, 2008

Sumpah Jembalang...Siapa Ramlang Porigi?

Itu hari masa si sahfool sumpah kat mesejid aritu siap masuk TV, dan TV mencanangkan bahawa yg terlibat Imam masjid negara la..... apa lah kejadah po lah...... dan apa segala macam la sema terlibat. Tapi kalau yang masih tak tahu kisah sebenar.......... meh rujok criter dpendedahan ni........ kita kenali, dan nilai....... adakah ini mainan dan pembohongan. Laporan bohong, berita bohong, pergi hospital mengadu bohong......... pendek kata tak da yg betol. semua bohong....... Sahhh...!!!!!! Foolllll...!!!!!


Sumpah Jembalang...Siapa Ramlang Porigi?

Sape pulak Ramlang Porigi?

Apa kene mengena Ramlang Porigi ni dengan "Sumpah Mubahalah"?

Betul ke Ramlang ni Imam macam yang akhbar laporkan masa Say Fool buat sumpah mubahalah?

Aku berminat nak selidik beberapa individu yang terlibat dalam majlis sumpah keramat Say-Fool tu bila aku perhatikan ada beberapa kemusykilan berlaku dalam majlis tersebut.
Keliru yang pertama - majlis diadakan secara tertutup sedangkan sedari awal dikhabarkan bahawa akan diadakan secara langsung.

Keliru ke-2 - majlis diadakan secara tergesa-gesa.pada awalnya dimaklumkan bahawa Say Fool akan memaklumkan tarikh majlis sumpah mubahalah akan diadakan tetapi sebaliknya pula berlaku dimana majlis mengumumkan tarikh sumpah mubahalah bertukar menjadi majlis sumpah mubahalah...kenapa tergesa-gesa?dah lah dari awal lagi ambil masa yang lama untuk umumkan tarikh, sampai masa saat akhir tiba-tiba terus sumpah mubahalah seolah tiada persediaan & juga seperti desperate.

Kalau nak ikutkan perbicaraan dimahkamah belum bermula, tekanan dari mana-mana pihak pun boleh dikatakan tak de pun.kalau yang ada tu cuma pertikaian biasa macam yang berlaku dalam mana-mana kes berprofile tinggi...kenapa desperate sangat?

Keliru ke-3 - majlis yang sepatutnya disiarkan secara langsung seperti yang dijanjikan sebelum ini menjadi 1 majlis tertutup & khabarnya wartawan dihalang untuk turut serta dalam majlis tersebut.tetapi akhirnya ada juga yang berjaya meloloskan diri & membuat liputan bertulis & beberapa snap gambar manakala rakaman video pula khabarnya hanya diambil dari tak lebih dari 3 video camera & lokasi kamera video pula hanya menghadap beberapa individu berkepentingan.

Keliru ke-4 - 15hb.Ogos lebih kurang jam 5 petang, ada sahabat dari Permatang Pauh msg.katanya sebelum ni jarang UMNO/BN naikkan layar putih dekat pondok panas depa kecuali kalau ada ceramah tapi kali ni lain sikit.belum penamaan calon depa dah naik layar putih.

Rupa-rupanya lepas Say Fool angkat sumpah pondok panas UMNO/BN pakat-pakat tayang berita TV3suku malam tu...patut la...depa macam dah tau dah Say Fool nak angkat sumpah, jadi depa standby peralatan awal-awal untuk siarkan kat pondok panas...kebetulan ke?

Balik dari Permatang Pauh aku dapat 1 sms maklumkan bahawa Imam Masjid Wilayah tak terlibat dalam majlis sumpah Say Fool...aish...lagi la aku keliru...setahu aku semua media melaporkan bahawa majlis tersebut disertai oleh Imam Masjid Wilayah...

petikan berita awal - KUALA LUMPUR 15 Ogos – Mohd. Saiful Bukhari Azlan hari ini mengotakan janjinya untuk bersumpah laknat (mubahalah) mengikut syariat Islam bagi membuktikan kebenaran dakwaan dirinya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam upacara yang berlangsung di Dewan Solat Utama Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta di sini pada pukul 6.25 petang, Mohd. Saiful, 23, melafazkan sumpah itu disaksikan oleh bapanya, Azlan Mohd. Lazim dan salah seorang imam masjid itu, Ramlang Porigi.

Aku pun mula search & result yang aku dapat -

Info 1 - Timbalan Penyelia : Us. Ramlang bin Porigi
H/P : 019-356 9680/012-5708143 - rujuk [ sini ]

Info 2 - Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Ramlang bin PorigiJawatan : Pembantu Hal Ehwal Islam
Telifon : 03 6201 8780 ext :158 - rujuk [ sini ]

Dari sumber diatas tak de satu pun yang mengesahkan bahawa individu bernama Ramlang bin Porigi ni memegang jawatan Imam Masjid Wilayah.dari carian yang aku buat, cuma ada 3 nama yang memegang jawatan Imam Masjid Wilayah - 1 jawatan Imam besar & 2 Imam sahaja.mereka-mereka yang memegang jawatan Imam ialah :-

Cawangan >> Pejabat Imam Besar
Nama : Tn. Hj. Abdul Malek bin Salleh
Jawatan : Imam Besar
Talian Terus :03 6201 8780 ext :137 - rujuk [ sini ]

Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Moghni bin Israni
Jawatan : Imam
Talian Terus :03 6201 8780 ext :123 - rujuk [ sini ]

Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Mohd. Zulkhairi bin Zulkifli
Jawatan : Imam
Talian Terus :03 6201 8780 ext :142 - rujuk [ sini ]

Kalau betul maklumat yang aku dapat ni, hangpa pikiaq la sendiri.orang kalau dah jawatan lain tetiba menyamar isytihar diri lebih dari jawatan yang disandang ni jenis manusia apa?apa kepentingannya nak kene menyamar sebagai Imam?

Zaman sekarang ni agama cuma mainan bagi setengah-setengah puaka.nantikan balasan diakhirat kelak..!

Ini bukan keseluruhan drama...ada lagi yang bakal aku & blogger2 seangkatan bongkarkan...buat UMNO/BN - korang yang mulakan "Game" ni & kami menyahut cabaran korang..!ahli-ahli & penyokong-penyokong UMNO/BN boleh korang nak bodohkan, tapi tidak kami..!

Kita lihat siapa yang kena!

Fikir-fikirkan...

Lawat (jangan liwat) Perisik Rakyat

No comments:

Recent Posts


Vindicated - Dashboard Confessional